A vitaminok szerepe az egészségben

A vitaminok olyan összetett anyagok, melyek létfontosságúak a szervezet számára, és ezért nap, mint nap hozzájuk kell jutnia. Egyes vitaminokat a szervezet maga is elő tud állítani, amennyiben rendelkezésére áll a megfelelő alapanyag, többségüket azonban kívülről, a táplálékkal kell bevinni. Nélkülözhetetlenek egészségünkhöz, növekedésünkhöz, vitalitásunkhoz és általános jólétünkhöz. A vitaminok szerepe tehát nem vitatott egészségünk megtartásában, vagy akár a gyógyulásban.

a vitaminok nélkülözhetetlenek egészségünk megtartásához.

A vitaminok szerepe az anyagcserében

A vitaminoknak az anyagcserében is jelentős szerepe van, az optimális működéshez fontos, hogy a megfelelő vitaminok megfelelő mennyiségben legyenek jelen az étrendünkben. A vitaminoknak megkülönböztetjük természetes és mesterséges forrásait. Bár a kémiailag előállított vitaminok is működnek, mégis hatékonyabbak a természetes források, így a vitaminok felvételének optimális és legegyszerűbb módja az érett friss gyümölcs és zöldség fogyasztásával, illetve a kiegyensúlyozott táplálkozással valósul meg.

A vitaminok szerepe az immunrendszer működésében

Az immunrendszer optimális működéséhez nélkülözhetetlen a vitaminok megfelelő mennyiségű jelenléte. Amennyiben bármelyik vitamin bevitele nem fedezi a napi szükségletet, immunrendszerünk működésében kisebb-nagyobb zavarok léphetnek fel. Ezért a vitaminok szerepe az immunrendszer működésében nélkülözhetetlen.

A vitaminok szerepe az erőnlétben

A testi-lelki egyensúly elválaszthatatlan egymástól. Fizikai és mentális állapotunk kölcsönösen hatnak egymásra: szellemi teljesítőképességünk nagyban függ testi kondíciónktól. A súlyos energiavesztés elkerülésében fontos szerepet játszanak a vitaminok, melyek segítenek csökkenteni a civilizációs tüneteket: stresszt, általános túlhajszoltságot, kimerültséget. Ugyanakkor fontos, hogy időt szakítsunk a tesit és mentális erőnlétünk karbantartására, edzésére is.

Összegzés

Láthatjuk, hogy a vitaminok szerepe minden embernél fontos tényező egészsége fenntartásának érdekében. Vannak, akik a táplálékukban igyekeznek bevinni a megfelelő mennyiséget, vannak, akik a pirulákra esküsznek. Érdemes a természetes beviteli módot választani, ebben az esetben viszont nem szabad elfelejtenünk, hogy ételeink elkészítése közben – párolás, főzés, sütés – azok vitamintartalma jelentősen csökkenhet. Ezért rendszeresen fogyasszunk friss gyümölcsöket és zöldségeket is!

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.