Legfontosabb változókori vitaminok

Minden nő életében eljön a változókor időszaka. Bár ez teljesen természetes jelenség, mégis a legtöbben félnek a menopauzától. Gyakran jár ugyanis kellemetlen panaszokkal. Ezek a tünetek mind a nők testét, mind a lelkét megviselhetik.

A vitaminok szedés a menopauza alatt is fontos.
Életmódváltással és megfelelő vitaminbevitellel a változókor is lehet harmonikus.

A változókor tehát elkerülhetetlen, de a vele járó tüneteken enyhíthetünk, sőt, akár meg is szüntethetjük őket. Az orvostudomány általában hormonpótló terápiát javasol ilyenkor. Ennek azonban nem várt hatásai is lehetnek.

Szerencsére léteznek természetes módszerek is, melyek eredményesen csökkentik az ösztrogénhiányos állapot miatti kellemetlenségeket.

Lássuk mik a legfontosabb változókori vitaminok!

A menopauza egyik kockázata a csontritkulás kialakulása. Ez hatékonyan megelőzhető a megfelelő mennyiségű kalcium és D-vitamin pótlásával. Már az első jeleknél érdemes elkezdeni szedni. Az étrendünket is érdemes úgy alakítani, hogy nagyobb szerepet kapjanak benne a tejtermékek és a kalciumban gazdag gyümölcsök, zöldségek.

Érdemes növelni a rostban gazdag élelmiszerek bevitelét az elhízás megelőzés miatt is. Sajnos az anyagcsere lassulásával nőhet a testzsír- százalék.

D-vitamint olajmagvakból nyerhetünk, illetve szedhetünk mellé omega-3 zsírsavat tartalmazó étrend kiegészítő tablettát is.

A dió és a mandula fogyasztása révén B- és E-vitamin bevitelünk javul, melyek a bőrszárazságot enyhítik, ami szintén gyakori panasz.

A szója olcsó, hasznos táplálékunk, vezessük be bátran a mindennapokba. Fitoösztrogén tartalma miatt segíti a változókorban lévő hölgyeket. Az adagolásra kell mindössze figyelni, hiszen ez okozhat mellékhatásokat is.

Magnéziumra is szükségünk van. Hozzájárul a csontok egészségéhez, az idegrendszer megfelelő működéséhez, és segít a napi stressz leküzdésében is. Jó magnéziumforrások: alma, zöld növények, zab.

A folsav az erek egészségéért felelős, de a haj és a köröm növekedésében is szerepet játszik. A zöld levelű zöldségeknek, mint a spenótnak és a borsónak magas a folsavtartalma.

A vitaminok fajtái közti eligazodásban egy korábbi cikkünk segíthet.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük