B vitamin hajhullás ellen

B vitamin hajhullás ellen

A haj és köröm minősége sok mindent elárul az egészségi állapotunkról. A B vitamin nem feltétlenül ajánlott hajhullás ellen. Összeszedtük a B vitamin és a haj- és körömápolással kapcsolatos tudnivalókat. Mutatjuk a részleteket.

B vitamin hajhullás  ellen
B vitamin hajhullás ellen?

Lehet B vitamin hiány a hajhullás oka?

Az enyhe mértékű hajhullás természetesen előforduló jelenség. Ha túlzottá válik, akkor sok bosszúságot és aggodalmat okozhat. A hajnövekedéshez szükséges vitaminok, ásványi anyagok és nyomelemek megfelelő pótlásával hatékonyan kezelhető a probléma.
A B12-vitamin hiánya közvetlenül a hajhullásból is kimutatható, mert a haj anyagának ez az egyik összetevője. B-vitaminok a bőr és a haj egészségének megőrzéséhez elengedhetetlenül szükségesek. Valamint segít csökkenteni a stresszt, és ennek a haj hullására is van hatása.

B vitaminhiány tünetei 

Fontos figyelni a megfelelő B vitamin bevitelre, mert az enyhébb hiány is kellemetlen tüneteket okozhat. Hiánya leginkább egyoldalú táplálkozás miatt alakul ki.

A B vitamin hiánya nem csak a hétköznapokban okozhat kellemetlenséget, de utazásaink során is.

Minden bizonnyal nem az utazás közben kell megpróbálni minden vitamint pótolni, de akkor sem késő, éppen ezért érdemes felvenni a csomagóló listára és a multivitaminokat is az utazási elesősegély csomagba helyezni.

  • A B1 vitamin hiánytünetei: étvágytalanság, gyengeség, hányinger.
  • A B2 vitamin hiánytünetei: a száj nyálkahártyáinak gyulladása, bőrgyulladás.
  • A B3 vitamin hiánytünetei: mentális problémák, hasmenés, idegrendszeri problémák.
  • A B5 vitamin hiánytünetei: a lábujjak zsibbadása, hasi görcs.
  • A B6 vitamin hiánytünetei: csökkent ellenálló képesség, vérszegénység, súlyosabb esetben görcsös rohamok, hányás és hasmenés.
    A B12 vitamin hiánytünetei: vészes vérszegénység, nyálkahártya-gyulladás, gyomor-bélrendszeri és idegrendszeri zavarok.

B vitamin komplex hajhullásra

A B-komplex vitamincsaládba tartozó B vitaminok számos módon hatnak a hajra és a fejbőrre. A biotin: hasznos a hajhullás megelőzésében. A niacin: a niacin, és a B3 vitamin javítja a fejbőr vérellátását, erősíti a hajgyökeret. A pantoténsav, azaz a B5 vitamin, megálljt parancsol a hajhullásnak. A PABA, azaz a para-amino-benzoesav az egyik legfontosabb hajnövesztő vitamin.

B vitamin miben van: ezek a legtöbb B vitamin tartalmú ételek

A legtöbb B-vitaminhoz növényi eredetű élelmiszerekből is hozzájuthatunk, beleértve például a teljes kiőrlésű gabonákat, az olajos magvakat, a hüvelyeseket, valamint a leveles zöldségeket. A sötétzöld zöldségek tartalmaznak nagy mennyiségben folsavat, mint például a spenót, spárga, fejes saláta, paszternák vagy a zöldfőzelékfélék, valamint a különféle babok is.

Kivételt képez  a B12-vitamin, amely természetes formában kizárólag állati ételekben található meg. Vegetáriánusoknak ezért étrend-kiegészítőkkel kell pótolniuk a hiányt.

B3 vitamint tartalmazó gyümölcsök: banán, dinnye, kivi, őszibarack, paradicsom. B5 vitamint legmagasabb arányban a banánban és a narancsban van jelen. Gazdag forrásai a B6 vitaminnak: banán, füge, guava, kivi, mangó, gránátalma, dinnye. Folsav különösen magasan van jelen az alábbi gyümölcsökben: földiszeder, dinnye, kivi, narancs, eper, paradicsom.

Összegzés

Figyeljünk oda B vitamin fagyasztásunkra, hiszen láthatjuk, egészségünk és szépségünk megőrzésében is igen fontos.

Csökkenti a stresszt, befolyásolják a hormonokat, melyek a haj egészségével összefüggésbe hozhatók, ezért segítségünkre lehetnek a hajhullás ellen. A B-vitaminokat célszerű együtt fogyasztani. Keressünk olyan B-komplex terméket, amiben kiegyensúlyozott mennyiségben megtalálható az összes B-vitamin.

Olvass bővebben a vitaminok fajtáiról, ha teljesebb képet szeretnél kapni!

Share and Enjoy !

0Shares
0 0 0

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük